Известие

Collapse
No announcement yet.

Смяна на пистов ремък на 156 2.4JTD-136hp

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Смяна на пистов ремък на 156 2.4JTD-136hp

    Колеги помогнете ми да сменя пистовия ремък.Гледах подобни теми но при мен не става.Свалих дясната гума и всичко което се вижда и до което може да се достигне от там е демпферната шайба и една от ролките(незнам как се води точно)с ексцентрик е.Не мога да стигна до възела с алтернатора и хидравликата(мисля)
    ALFA ROMEO 159 2,4 JTD 210 PSsigpic

  • #2
    Ако сменяш само ремък без ролкоите става лесно...отляво на демпферната шайба е ролката с амортисьора,който изпъва ремъка...със подходяща щанга запъваш въпросната ролка,като съответно пазиш нещата около нея и самата нея.....ролката е захваната с болт,и именно на главата на болта ще напъваш...иии внимателно....свалянето е по-лесно..
    156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
    147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
    159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

    Comment


    • #3
      по-добре използвай ключ 32 за оптяжния механизъм, с щанга е много грубо и има голяма вероятност да повредиш нещо.
      _156_2,4_JTD_136hp_-EX
      156 FL 1,9 JTD 115hp "05

      Comment


      • #4
        Ами да има и по-интелигентни варианти,но аз 3 пъти все така го махам/слагам и нямам ядове,успех на колегата
        156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
        147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
        159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

        Comment


        • #5
          Добре колеги,но как да захфана новия ремък и в каква последователност-щото тая зона на алтернатора не знам как да прекарам ремъка там-нямам достъп до там
          ALFA ROMEO 159 2,4 JTD 210 PSsigpic

          Comment


          • #6
            Аз ползвах лула 15, толкова е главата на болта на оптяжната ролка, слагаш ключа и дърпаш навътре, няма опасност от развиване тъй като болта е с обратна резба. Успех със смяната

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от vanko_monev Покажи съобщение
              Аз ползвах лула 15, толкова е главата на болта на оптяжната ролка, слагаш ключа и дърпаш навътре, няма опасност от развиване тъй като болта е с обратна резба. Успех със смяната
              При мен пък главата на този болт е 17, но какво значение има, колкото е толкова и както ти е удобно така, само пази пръстите, че стават бели като опусне ключа

              P.S. тесничко е малко но ще успееш да промушиш новия ремък.Това може да ти е от полза
              Attached Files
              Last edited by zdravko_ss; d.m.y г., 20:45.
              _156_2,4_JTD_136hp_-EX
              156 FL 1,9 JTD 115hp "05

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от vanko_monev Покажи съобщение
                Аз ползвах лула 15, толкова е главата на болта на оптяжната ролка, слагаш ключа и дърпаш навътре, няма опасност от развиване тъй като болта е с обратна резба. Успех със смяната
                ...резбата е нормална(дясна)...
                156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
                147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
                159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от zdravko_ss Покажи съобщение
                  При мен пък главата на този болт е 17, но какво значение има, колкото е толкова и както ти е удобно така, само пази пръстите, че стават бели като опусне ключа

                  P.S. тесничко е малко но ще успееш да промушиш новия ремък.Това може да ти е от полза
                  Да наистина ми е от полза.Благодаря
                  ALFA ROMEO 159 2,4 JTD 210 PSsigpic

                  Comment


                  • #10
                    преди 2 седмици се занимавах с това. Както ти казаха колегите трябва ти ключ 32 и това е единствения правилен начин да напъваш обтегача. Това, за да махнеш стария ремък, като аз предпочетох да го резна с клещи. После редиш новия ремък, като отхлабваш ексцентричната ролкаи го слагаш навсякъде, сега трябва само да я натегнеш- нещо елементарно, но на мен ми отне 30 мин, щото е завряно няма да ти кавам как и няма как да мушна клещите да я натегна, та си направих един ключ и с него като я натягаш се прибира обтегача. Това е при мен с либра, мисля при алфа има повече място и е по-удобно

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от undy Покажи съобщение
                      ...резбата е нормална(дясна)...
                      Резбата на самата ролка е лява не на болта който държи оптегача

                      Comment


                      • #12
                        Днес направих смяната на ремъка.Свалих обтяжната ролка над компресора и всичко стана лесно-ремъка се охлаби и те така.После с леко натискане я монтирах пак и няма проблем-мотора утихна и изчезнаха тези стържещи шумове за които ми се каза че са от евентуално блокирал обтегач или компресор.Не съм напъвал обтегача или други силови интервенции.Благодаря ви за помощта.А пък как не отговарят тея каталози за ремъци не е истина
                        ALFA ROMEO 159 2,4 JTD 210 PSsigpic

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от vanko_monev Покажи съобщение
                          Резбата на самата ролка е лява не на болта който държи оптегача
                          ..не искам да споря...лично съм си правил болта-по-точно,правих си шпилка,защото новата ми ролка беше с отвор 8мм,а не 10мм-както оригиналната......на теб до такава степен ти е бил стегнат болта ,че просто не си могъл да го отвиеш....и отгоре на това,ролката се върти надясно,кой глупак би направил лява резба там......
                          ....забравих да поздравя колегата,браво.....
                          Last edited by undy; d.m.y г., 23:22.
                          156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
                          147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
                          159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

                          Comment


                          • #14
                            Ще ползвам темата на колегата,принципно пистовия ремък на колко км трябва да се сменя ?
                            156/2.0 Selespeed - Alfa Romeo 156 2.5 v6 24v --> http://vbox7.com/play:m1d6507527

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от JoRiX Покажи съобщение
                              Ще ползвам темата на колегата,принципно пистовия ремък на колко км трябва да се сменя ?
                              ангренаж, пистов - 50 000км
                              156 2.4JTD 136+ PS

                              Comment

                              Working...
                              X